Dag 5 – Vad är kärlek.

Kärlek i sig är så individuellt. Alla har sin bild på det. Och ärligt så har jag nog aldrig tänkt på vad kärlek är för mig. Men om jag måste skriva ner de i ord så antar jag väl att de är när två personer verkligen tycker om varandra, bryr sig om varandra och bara vill den andra väl. Visar att man finns där i ur och skur. Att man fortfarande kan vara på topp efter man haft ett stort gräl. Då visar man ju verkligen att kärleken kommer över allt. Kärleken övervinner allt. Sen är ju kärlek också när man kan visa tillit till varandra. När man inte behöver säga hur man mår, utan din andra ser på dig hur du mår. Hjälper dig med dina problem. Jag har ju då alltid gått efter mottot "Behandla andra som DU själv vill bli behandlad" . De är det bästa man kan säga tycker jag. Speciellt när det kommer till förhållanden. Kärlek är något man förtjänar. Det är en sak att vara kär och gilla varandra. Men riktig kärlek kommer med tiden. Då man känner varandra till max och vet hur personen i fråga fungerar utan att ens behöva ställa frågan. Det är nog min bild på kärlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0